קידום אתרים בחו״ל: שיווק בינלאומי המדריך השלם

מחפשים קידום אתרים בחו״ל? המדריך המלא לשיווק בינלאומי

במדריך הזה, נעסוק בנושאים הבאים:

צרכי הלקוחות בשוק היעד שונים מצרכי הלקוחות במדינת הבית.
• הבדלי שפה ותרבות.
• אתיקה עסקית ופרקטיקות התנהלות שאינם קיימים בשוק הבית.
• התאמות מקומיות לארבעת ה – P ביחס לכל שוק יעד.
• התמודדות עם מטבעות שונים / סוגי כסף בו זמנית.
• צורך בידע והבנה ספציפיים לשווקים הבין לאומיים, כגון בשיטות ייצוא, הובלה בין לאומית, מיסוי בין לאומי, שיטות תשלום והעברת כספים בין מדינות, ביטוח והגנות פיננסיות.

חוק ה4 P לשיווק בינלאומי וקידום אתרים בחו״ל:

Product – כשאני מקבל החלטה כיצד לשווק מוצר מסוים במדינות אחרות, לדוגמא אני משווק שמפו בהודו, האם אשווק את המוצר באותה אריזה כמו בישראל? אז כנראה שהתשובה היא לא, מכיוון שהאוכלוסייה ההודית היא אוכלוסייה עניה מאוד והם לא מתקלחים כל יום ולכן אין לו סיבה לרכוש את השמפו בבקבוק גדול אלא באריזה אישית וקטנה. צריך לדעת לבצע התאמות ולהבין לאיזה שוק אני מגיע ולהבין את הראש של הלקוח. זה התאמות באריזה, ובפס ייצור ובפרסום וכו'.
Place – כשאני מתכוון לשווק מוצר אני צריך לדעת להתאים את צורת השיווק וההפצה שלי בהתאם למקום. לדוגמא באיטליה הם משווקים את המוצרים שלהם במקומות קטנים ומשפחתיים שלא כמו בישראל שהמוצרים עוברים דרך מקומות מכירה גדולים כמו סופרים וסופר פארם. ולכן צריך לדעת להבין את השוק לגבי כל מה שצריך בהחלטות של ה4 S'P ולדעת האם אני מסוגל לעבוד בה.
Promotion – קידום אתרים בחו״ל ומכירות. אני יודע להתאים את המבצע לצרכן שלי. כמו שבישראל אומרים "קנה 2 מברשת שיניים קבל את השלישית חינם". לא בכל מקום זה מתאים. כמו שסופר פארם נכנסה לשוק בסין. שם הם קונים משחת שיניים אחת ולא 2 ואז ממילא הם לא צריכים את השלישי. אז מה שהם עשו הם אמרו שכל מי שקונה משחת שיניים יקבל ביצה מתנה. זה בדיוק ההתאמות שצריך לעשות. צריך לדעת מה מדבר אל השוק המקומי.
Pricing – צריך לדעת להתאים את המחיר שבו אני מתכוון לשווק את המוצר במדינות השונות בהתאם למטבע ולרוגולציות של הממשלה כמו במס וכו' וגם איזה סוג מדינה, עשירה או ענייה וכו', ואז לדעת בכמה לתמחר את המוצר אותו אני מתכוון לשווק.

ניתוח סביבת שווקי היעד לפני שמתחילים בקידום אתרים בחו״ל ושיווק בינלאומי
לפני שהפירמה פועלת בינלאומית עליה להכין שיעורי בית: לאסוף נתונים, ללמוד את מדינת היעד לעומק ורק אז לקבל החלטה האם להיכנס למדינה מסוימת או לא. אם לדוגמא פירמה תרצה להיכנס למדינה שרחוקה גם גאוגרפית וגם פסיכולוגית (תרבותית). צורת החשיבה במדינה כמו זו היא שונה, כמות המידע שצריך לצבור לפני כניסה למדינות כאלה היא עצומה. למה לנתח את הסביבה? כי זה מה שיקבע את ההצלחה או הכישלון שלנו בשוק המטרה. ללא ניתוח והבנה של הסביבה הזרה עלולים לבצע טעויות שיווקיות ועסקיות חמורות. ייתכן ונצליח הרבה יותר במידה ונחקור כמו שצריך את מדינות היעד שלנו.

מעוניינים לקדם את העסק שלכם בחו״ל ומחפשים חברה לקידום אתרים? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

אולי גם זה יעניין אותך...