חברת שיווק ופרסום – איך בוחרים? המדריך המלא!

המדריך השלם לבעלי עסקים שמחפשים חברת שיווק שתנהל עבורם את השיווק הדיגיטלי ברשתות החברתיות:

הגעתם למסקנה שאתם רוצים להגדיל את חשיפת העסק בדיגיטל, במטרה למשוך יותר לקוחות מהמצב הקיים. אז איך עובד שיווק דיגיטלי לעסקים ומה חשוב לדעת לפני שמתחילים?

בואו נתחיל בכמה מושגים חשובים: המילון לעולם הדיגיטל.

שיווק דיגיטלי לעסקים הוא מונח כללי המתייחס לכל סוגי השיווק לעסקים הקיימים כיום. לכן הכנתי לכם מילון קטן שיפשט לכם את זה בצורה קלה, כך שתוכלו להבין מה באמת העסק שלכם צריך.

שיווק ברשתות החברתיות

הקדמה קצרה: כשמדברים על שיווק ברשתות החברתיות, מדברים בעיקר על שיווק ברשתות המובילות בעולם: שיווק בפייסבוק, שיווק באינסטגרם וכיום גם שיווק בטיק טוק (כל הנכתב כאן רלוונטי לפייסבוק ואינסטגרם, לגבי טיק טוק תמצאו מאמר נפרד בבלוג שלנו). 

ממחקר שנעשה השנה בישראל הגולשים העידו שהם גלשו 2.6 שעות בממוצע ביום ברשתות חברתיות, כלומר 15% מ-יממה! עוד נתון מדהים הוא ש-66% מהציבור בישראל הגדילו את ההוצאות שלהם בקניות אונליין רק השנה. מבחינת העסקים שמעוניינים להתחיל לשווק את השירותים/מוצרים שלהם ברשתות החברתיות, מדובר בנותנים יוצאים מן הכלל- תארו לעצמכם שיש לכם חנות ברחוב שבו כל אדם בישראל מבלה בו שעתיים וחצי כל יום! נכס נדל"ני מטורף 😉

אז בואו נתחיל- מילון מושגים לשיווק ברשתות החברתיות פייסבוק + אינסטגרם:

פייסבוק ביזנס מנג'ר – הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם נמצאות תחת אותה בעלות, (מארק צוקרברג- מייסד מטא) ולכן השיווק שלהן נעשה במערכת אחת ויחידה, ושמה Facebook Business Manager. המשמעות לכך היא שברגע שנייצר קמפיין פרסומת לעסק, נוכל להגדיר את אותה פרסומת שתופיע בפידים ובסטוריז של פייסבוק ואינסטגרם בו זמנית.

חשיפה, קליק, המרה – חשיפה מוגדרת כצפייה של גולש בפרסומת שלכם, מתוך הגולשים שייחשפו למודעות שלכם חלקם יקליקו עליהן ויעברו לחנות שלכם או לצ'אט איתכם (תלוי במטרת הקמפיין). מתוך אותם אנשים אשר הקליקו על המודעות שלכם, יהיו חלק אשר יבצעו פעולת המרה- יצרו איתכם קשר או יבצעו רכישה. קוראים לפעולה זו פעולת המרה כי הצלחנו להמיר אדם ממצב שהוא גולש באינטרנט ← ללקוח פוטנציאלי.

קמפיין פרסום – הכוונה היא לפוסט או מספר פוסטים שמקדמים מוצר/שירות שלכם, בקמפיין נגדיר לאיזה קהל יעד אנחנו מכוונים את הפרסומות ומה התקציב פרסום לסדרת הפוסטים האלה. 

ישנן כמה סוגי קמפיינים שניתן לשווק ברשתות החברתיות, ביניהן: 

קמפיין הודעות: למשיכת לקוחות שיצרו איתנו קשר לגבי שירות/מוצר שלנו

קמפיין המרות: למשיכת לקוחות לבצע המרה באתר של העסק – רכישת מוצר / יצירת קשר דרך האתר.

קמפיין לידים: למשיכת לקוחות להשארת פרטים בטופס, על מנת שנחזור אליהם בהמשך.

קהל יעד / טרגוט לקוחות – מאמין שיצא לכם לשמוע לא פעם את המושג "טרגטו אותי" – אם לא, אני כאן כדי להסביר. כשאנחנו באים ליצור קמפיין פרסום חדש אנחנו יכולים ממש להחליט למי יופיעו הפרסומות שלנו על פי קריטריונים של גיל, מין, שפה ואפילו תחביבים ותחומי עניין! בנוסף, יש כל מיני שיטות לעקוב אחרי הלקוחות שלכם ולדעת מה הם מחפשים, על זה נדבר בהמשך 🙂

כשמישהו זועק "טרגטו אותי" הכוונה היא שעסק זיהה את תחומי העניין שלו והראה לו פרסומת של משהו שהוא רוצה או חיפש.

תקציב פרסום – זהו התקציב אותו אתם רוצים להשקיע בפרסום ישירות למערכת של פייסבוק/אינסטגרם. העלות של פרסום ברשתות החברתיות נקבע על פי כמות חשיפות, מה שאומר שככל שתקציב הפרסום שלכם יהיה גבוה יותר – כך יותר אנשים ייחשפו לפרסומות שלכם ומן הסתם גם תמכרו יותר. תקציב פרסום מומלץ משתנה בין תחום לתחום ובין עסק לעסק. לאחר פגישת אסטרטגיה שיווקית איתכם נוכל להבין מה המטרות שלכם, היכולות הכלכליות שלכם, ולהתאים לכם תוכנית ארוכת טווח עם תקציב שתוכלו לעמוד בו ויניב לכם את מקסימום התוצאות.

רימרקטינג בעברית "שיווק מחדש". זאת שיטת שיווק שבה אנו רודפים אחרי הלקוחות ברשתות החברתיות עד שהם יבצעו רכישה וזאת אנו עושים באמצעות פיקסל – כאן לא מדובר בפיקסל של מצלמה, אלא בפיקסל של פייסבוק :).

מדובר בקוד קטן שניתן להטמיע באתר אינטרנט של העסק שלכם (במידה ויש לכם אתר כזה) והוא יזהה כל גולש שיכנס אליכם לאתר! גם אם גולש לא יבצע פעולת המרה באתר – נוכל להמשיך להראות לו פרסומת של העסק שלכם ברשתות החברתיות ולשכנע אותו לקנות, נכון מדהים?

עד כאן המילון מושגים שלנו, עכשיו שאנחנו מדברים באותה שפה- בואו נפרט קצת יותר על הרשתות עצמן.

שיווק דיגיטלי לעסקים בפייסבוק

פייסבוק היא רשת חברתית יותר מבוגרת ויותר "מקצועית" מאינסטגרם. כשאני אומר מקצועית יותר, אני מתכוון לכך שאנחנו משתמשים בפייסבוק גם עבור שירותים מקצועיים כמו לחפש אנשי מקצוע, רכבים למכירה, מוצרי יד שניה ועוד. קהל הגולשים בפייסבוק הוא קהל יותר מבוגר מטבעו, מה שמייצר סביבה של אנשים שנותנים או מחפשים שירותים במהלך חייהם כדבר שבשגרה.. קהל הגולשים בפייסבוק הוא קהל צרכני מאוד וכל עוד הקמפיינים שנייצר יהיו איכותים מאוד, נצליח למכור בצורה מדהימה באמצעות הרשת הזו. לעוד על שיווק דיגיטלי לעסקים בפייסבוק >>

שיווק דיגיטלי לעסקים באינטסגרם

אינסטגרם אומנם רשת חברתית הרבה יותר צעירה מפייסבוק, אך יש לזכור שאותם צעירים שגולשים באינסטגרם נמצאים שם כבר המון שנים. אותם צעירים למדו, גדלו וגם הם כבר דור שרוכש אונליין ללא הפסקה (בניגוד לטיק טוק, ששם חתך הגילאים עדיין נמוך מאוד, אבל גם זה ישתנה יום אחד). אינסטגרם היא רשת חברתית המבוססת על תמונות וסרטונים, אני מאמין שכבר יצא לכם להיתקל במונח שאנשים אוהבים לומר כשהם רואים מוצר יפה או אוכלים במסעדה שמשקיעה בנראות המנה "כמוצר אינסטגרמי". כמו שכבר הספקתם להבין, אינסטגרם היא פלטפורמה הרבה יותר גרפית, ועל מנת להצליח בה יש לייצר קמפיינים שמושכים את הגולשים באמצעות תמונות וסרטונים איכותיים. לעוד על שיווק דיגיטלי לעסקים באינסטגרם >>

מה השירותים שאקבל מסטודיו Rix?

ברגע שנתחיל לעבוד יחד, אנחנו לוקחים את כל האחריות השיווק עלינו, וכל מה שתצטרכו לעשות הוא להיות זמינים ללקוחות! אנחנו מאמינים בכך שאם הגעתם אלינו, אתם מחפשים סטודיו שיקח מכם את כל העבודה והכאב ראש סביב השיווק של העסק שלכם, ויגדיל לכם את כמות הלקוחות- זו בדיוק המשימה שלנו. אלו השירותים הכוללים שלנו:

  • שיחת אסטרטגייה שיווקית העורכת כשעה וחצי, בה נציב מטרות, יעדים, תכנון תקציב ועוד.
  • הקמת מערכת פרסום לעסק שלכם בפייסבוק + אינסטגרם
  • ניהול וניתוב התקציב פרסום שלכם בין הקמפיינים השונים בצורה מיטבית במסגרת התקציב שקבענו מראש בשיחת האסטרטגיה.
  • הקמת קמפיינים חדשים בכל חודש
  • שיפור ומיטוב קמפיינים קיימים ברמה היומיומית!
  • עיצוב גרפי מקצועי לפרסומות וקמפיינים שלכם
  • עריכת וידיאו מקצועי לתוכן העסקי שלכם.
  • פרסום לקהל יעד הכי מדויק שיש, ומשיכת לקוחות פוטנציאליים לעסק שלכם.

אולי גם זה יעניין אותך...