עד לפני שנים בודדות, המושג "משרד פרסום אינטרנטי", כלל לא היה קיים מהסיבה הפשוטה, השימוש המאסיבי בפרסום מקוון הן בגוגל והן ברשתות החברתיות החל רק בתחילת העשור השני של המאה ה-21 עת השימוש בטלפונים הסלולריים החל לצבור תאוצה. רק בשנים האחרונות, כשהרשתות החברתיות וגוגל הפכו למקומות פרסום עיקריים באינטרנט, נולד המושג והפך להיות חלק מהז'רגון הפרסומי. אף על פי כן, משרדי פרסום היו קיימים עוד הרבה לפני הטלפונים הניידים והאינטרנט בכלל. הם נקראו פשוט 'משרד פרסום'.
מה בין משרד פרסום באינטרנט למשרד פרסום מסורתי?
מה עשו משרדי הפרסום של שנות ה-60 ה-80 וה-90 של המאה הקודמת? פרסומות כמובן.
השאלה הגדולה היא לא מה הם עשו אלא איך הם עשו ובאיזה פלטפורמות הם השתמשו. ופה טמון ההבדל הגדול. כמה גדול? ענק. הפרסומות שעשו משרדי הפרסום המסורתיים התרכזו בעיקר בפרסומות לטלוויזיה, פרסומות לרדיו, פרסומות לעיתונים, פרסומות על שלטי חוצות פרסומות בבתי הקולנוע ועוד. הכול תחת הכותרת "off line"
גם היום משרדי פרסום רבים מפרסמים עסקים על פלטפורמות אלו אבל מדובר בעיקר על פרסום של עסקים גדולים ומותגים מהסיבה העיקרית, שפרסומות בטלוויזיה דורשות תקציבים גדולים. נשאלת השאלה איך עסקים קטנים פרסמו את עצמם בעבר? אז גם הם השתמשו בשיטות שחלקן נעלמו כליל וחלקן קיימות היום בצורה מאוד מצומצמת. שיטות כמו פרסום מודעות במקומונים, חלוקת פליירים, והיה עוד 'חייזר' שנקרא "דפי זהב"- אותו ספר עב כרס, צהוב, שבו פרסמו בעלי עסקים רבים. הפרסום המודרני כבר מזמן לא שם, ואפילו העסקים הוותיקים כבר הספיקו לשכוח איך זה היה פעם. כי היום, כולם חיים בתוך המסכים. ממש בתוך כף היד.
המקפצה שלך בעולם הדיגיטל מתחילה כאן!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
משרד פרסום באינטרנט לא למותגים בלבד
עם התפתחות האינטרנט והרשתות החברתיות, עולם הפרסום עבר מהפך וירד אל העם. כלומר, אל כלל העסקים. הפרסום המקוון הינו פרסום שנגיש גם לעסקים קטנים ובינוניים והסיבה העיקרית לכך היא העובדה, שהוא אינו מחייב תקציב פרסום מנופח והוא אינו מחייב הוצאה של סכומים אסטרונומיים. בעקבות כך, גם עסקים קטנים ובינוניים גדלו בעקבות הפרסום על המסך הקטן. הפרסום באינטרנט חצה גודל עסקי והפך, כמעט, לנחלת הכלל. כך נולדו משרדי הפרסום החדשים, אלו שמתרכזים רק בפרסום המקוון. רובם מובלים על ידי צעירים שחיים את האינטרנט מצעירותם. את הפרסום באינטרנט, אימצו, עד מהרה, גם משרדי הפרסום המסורתיים, אבל במאמר הזה אנחנו נתרכז במשרדי הפרסום הדיגיטאליים בלבד.
הפרסום באינטרנט, הן האורגני והן הממומן, הוא רב גוני. החל מפרסום אורגני של אתר אינטרנט ועד פרסום ממומן של חנות פיזית. מה ששונה בין צורת פרסום אחת לאחרת היא הפלטפורמה עליה מתבצע הפרסום. היום בכול פלטפורמה פרסומית אינטרנטית, בין אם זה בגוגל ובין אם זה ברשתות החברתיות, ניתן להגיע לקהלים ממוקדים וגדולים בעזרת פרסום ממומן.
משרדי פרסום רבים, בוחרים להתרכז רק בפרסום מקוון
כמות הרשתות החברתיות והאופציות להתנהל בתוכן, כל כך התרחבו, בשנים האחרונות, שזה לא מפליא, שמשרדי פרסום רבים, בוחרים כיום להתרכז רק בפרסום באינטרנט.
הסיבה לכך פשוטה. לא רק שאמצעי הפרסום רבים ומגוונים, אלא שהפרסום בהם דורש בקיאות, ידע, ניסיון ולמידה ללא עת. לכול רשת חברתית יש את הכללים שלה והפיצ'רים שלה. העולם הזה לא רק גדול ורחב אלא שהוא חובק בתוכו מגוון של עולמות נוספים כמו: תוכן, עיצוב, וידאו ועוד. לא להיות עם יד על הדופק, כל הזמן, היא לא אופציה. היא כורח המציאות. כי כשמדובר במשרד פרסום אינטרנטי יש דינאמיקה בלתי פוסקת.
אנחנו ב-RIX, סוכנות פרסום דיגיטאלית, יוצרים לעסקים תשתיות שיווק ופרסום דיגיטאליות. הן אורגניות והן ממומנות. החל מבניית אתרי תדמית לעסקים על מערכת וורדפרס, דרך מודעות ממומנות בגוגל ועד לקמפיינים בפייסבוק כמו גם בשאר הרשתות החברתיות: אינסטגרם, יוטיוב וטיק טוק. משרד הפרסום האינטרנטי שלנו, מהווה זרוע שיווקית ופרסומית כאחד, לעסקים שבוחרים לעבוד איתנו. בניית אסטרטגיה פרסומית היא חלק אינטגראלי מהעבודה שלנו.
RIX , מאפשר למגוון בעלי עסקים להתפנות לפיתוח העסק שלהם, לניהול שלו ולשירות הלקוחות שלו ולהשאיר לנו לטפל בפרסום ובשיווק המערכתי על כל היבטיו או על חלק ממנו. העבודה שלנו היא קפדנית ומדויקת והיא מהווה את הבסיס להצלחת הפרסום. במסגרת התהליך אנחנו לומדים על העסק, מאפיינים אותו ואת הלקוחות שלו, מחדדים את המטרות והתוצאות שאותו העסק או הארגון רוצים להשיג וכמובן מתאימים את הפרסום לתקציב שהוקצע לצורך הפרסום. והכי ובעיקר? אנחנו נמצאים כל הזמן עם יד על הדופק!
מה חשוב לבדוק כשבוחרים משרד פרסום אינטרנטי?
בין אם תעבדו איתנו ובין אם לאו, הכנו לכם 5 טיפים קצרים שיעזרו לכם לבחור משרד פרסום באינטרנט
טיפ מס' 1 : כתבתם 'משרד פרסום באינטרנט' בגוגל, עכשיו שימו לב דווקא לפרסום הלא ממומן. זה שגוגל העלה אותו למקומות הראשונים בזכות התוכן שקיים בו ולא בזכות הכסף שנתנו לגוגל, זה אומר שיש שם חומרים ששווים קריאה. גם אם לא תסגרו בסוף עסקה, תוכלו להחכים רק מהקריאה.
טיפ מס' 2 – הרושם הראשוני כן קובע! נכנסתם? קראתם? התרשמתם? זה הזמן ליצור קשר ולבדוק מי עומד מאחורי המלים והתמונות.
טיפ מס' 3 – האם אתם מסוג הלקוחות שמשרד האינטרנט עובד איתם? ישנם משרדים שעובדים רק עם גודל מסוים של עסקים, ישנם המתמחים בנישה מסוימת למשל, תחום הקוסמטיקה או התחום הפיננסי. בדקו מה הניסיון של המשרד עם עסקים מהגול והתחום שלכם.
טיפ מס' 4 – תראו אם התקציבים שיש לכם לפרסום תואמים למה שמציעים לכם והלא פחות חשוב מה אתם מקבלים עבור אותו התקציב. אין קסמים בכול מה שקשור לפרסום ממומן, אבל מי שבקיא בעבודה יביא תוצאות בשטח ולא ישתמש רק במילים יפות.
טיפ מס' 5 – תקראו המלצות, תדברו עם ממליצים. האם הפרסום באינטרנט עבד להם? ועד כמה ענה להם כל הציפיות. את השורה האחרונה רצוי לקרוא במספרים ולא רק במילים.